torsdag 17 mars 2011

New Ageha

Hello!
Nu för tiden kommer jag inte hem förän runt fem, så jag har inte lika mycket tid att blogga... Var är Shin? Hon har inte bloggat på länge...

Idag fick jag min Ageha tidning ~ Jippi!!
Jag hittade tyvärr inga klipp ifrån tidningen på deras sida. Kanske inte så konstigt för japanerna har nog annat att tänka på än att uppdatera hemsidor...

På japanskan har vi börjat med katakana, vilket är kul :'D snart kan jag läsa både hiragana och katakana! Sen är det bara lära sig dem tusentals kanji tecknen... Man behöver kunna några hundra för att kunna läsa en tidning :') Men vissa saker som namn (som står med hiragana och katakana) kan jag läsa i Ageha tidningen.

//Rima

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag orkar inte blogga -O-
Jag vill också lära mig... något språk xD men snyft jag orkar ju inte ens öva på franska glosorna~
VEEEEEM ÄR DIN NYA BIAS?! jag blir gaaalen om jag inte får veta... xDDDD en bättre ledtråd tack!

// Shin

Rima sa...

Du får själv ta och berätta vem din nya bias är! Hm.. Okej.... Hon brukar ha solglasögon (det är INTE CL)

Anonym sa...

...Det säger mig ingenting x''D är det en grupp vi lyssnar på men inte pressar så mycket typ som snsd,t-ara, eller är det en som vi inte pressar alls typ Secret eller 4minute??? Min bias är väl uppenbar lool L.JOEEEEEEEEE (teen top) DAT PINK HAIR

// Shin

Austria sa...

Hahha XD Neeeh, det är hennes syskonbarn, heter det så?

Rima Shin

Rima Shin
Bloggen handlar om; KPOP ♥

Stories

Stories
Rimas och Shins roll sida~ Private

JongKey fans~ ♥

JongKey fans~ ♥
Our favorite SHINee couple JongHyun♥Key

We're fans of the OnTae couple♥

We're fans of the OnTae couple♥
Onew♥Taemin~

Digidigideom Digidigideom

Digidigideom Digidigideom
Använder Blogger.