torsdag 7 juli 2011
Hey!
Har precis varit och badat i poolen (som är nära där jag bor) vilket var helt underbart! Så skönt att bada efter en varm dag. Såå nu hade jag ju sagt (skrivit...) att jag skulle lägga upp lite om min bali bali story, som jag fortfarande inte är säker på vad jag ska kalla den... D WILD låter så... wild.. O_O'' Hoppas man kan hänga med i det jag skriver, antingen så fattar man eller så blir det ännu mer förvirrat xD

Så lite om huvudhandlingen; Några olika klasser blir uppdelade i olika lag och ska sedan åka till en ö och bo tillsammans. Dom ska på ön besegra andra lag genom att kriga/kämpa/slåss or what ever. Det lag som är kvar sist på ön får hela ön~ Och det är en obligatorisk övning som skolan anordnatt. (Battle royal style, fast inte så grovft såklart! Dom dödar ju inte varandra...) Undertiden dom är på ön hinner dom med att bada, drika, bråka och få starka känslor för varandra... ungefär haha xD

Här är en oseriös bild (som man bör klicka på för full förstoring för att se något) som visar deras relationer till varandra. Jag skrev inte om alla karaktärer som är med, utan bara dom som berör handlingen mest (dom på bilden) Kolla på bilden innan du börja läsa för vare karakär xD annars blir man nog förvirrad...

Shizuma – är ’’ledaren’’ i gruppen, även fast hon inte är äldst. Hon är väldigt framåt och vill hela tiden göra något. Nowaki och Shizuma är väldigt lika varandra och spenderar mycket tid tillsammans. Trotts att dom nyss träffade varandra, så är det ändå som om dom känt varandra hela livet. Shizuma verkar spela med andras känslor och vara väldigt oberörlig, men hon är egentligen väldigt känslig. Shizuma föll nästan direkt för Yomi, men vågar inte säga något till en början – för hon vågar inte ta risken att förlora Yomi.

Kyung - är Shizumas äldre syster, fast alla tror Kyung är Shizumas storebror. Shizuma kallar Kyung för ’’big bro, sis eller onii-sama’’ så det är inte så lätt att veta om Kyung är en kille eller tjej. Dom är dock inte syskon på riktigt, dom har bara känt varandra väldigt länge och har en tajt relation.  Kyung är som en lite mognare, men desto arogantare verision av Shizuma. Shizuma respekterar och ser upp till Kyung, vilket Nowaki är avundsjuk på. För han vill nämlig också vara som en bror för Shizuma. Kyung kallar Shizuma oftast för ’’sis, Akiyama (Shizumas efternamn) eller blingbling *men en töntig tillgjord röst*.

Nowaki - är den längsta och manligaste i hela gruppen. Han och Yomi kom från en annan skola än alla andra. Han är även 2 år äldre än alla, eftersom han tog en pause från skolan för att tävla i sport (Snowboard på vintern , tennis på sommaren och rally på höst och vår). Shizuma är den ända som vet att han är två år äldre – tills han berättar det vill säga. Nowaki var värsta playern innan han började med sport, vilket bara Yomi vet eftersom hon gick i samma klass som honom. Fast då gillade han tjejer, det var inte förrän han blev kär i Aki som han insåg hur det verkligen kändes att vara kär. Nowaki är nu kär i Mitsuo, och han säger att han älskar honom, men Mitsuo säger inget tillbaka... än!
 
Aki – är Nowakis första riktigta kärlek. Dom träffades under ett sportsevenemang då Aki och Nowaki tävlade mot varandra i snowboard. Fast Nowaki gjorde slut med Aki då han skulle flytta och börja i skolan igen. Aki är fortfarande kär i Nowaki och ’’stalkar’’ honom reält. När han upptäcker att Nowaki och Mitsuo gillar varandra tänker han gör vad som helst för att Nowaki ska gilla Aki mer än Mitsuo. Aki är väldigt söt, och har nästan en tjejs ansikte, men han kan vara väldigt elak (särskilt mot Mitsuo).

Mitsuo – och Shizuma var dom som han först in i huset och paxade varsin dubbelsäng. Dom viste då inte att det skulle komma två till från en annan skola – vilket slutade med att Mitsuo fick dela säng med Nowaki. Mitsuo tycker det är lite jobbigt att Nowaki håller på och ’’pervar sig’’ men egentligen är det nog det han vill. Han tror inte på kärlek, och speciellt inte när Nowaki verkar göra samma perviga saker med Shizuma (vilket det ibland kan se ut som). Mitsuo och Tadashi är väldigt bra kompisar sen innan. Mistuo och Shizuma är också väldigt bra vänner (vilket jag glömde rita in xD) tills Mitsuo börjar bli avundsjuk över att Nowaki är så mycket med henne- fast Mitsuo fattar det inte själv från början.

Tadashi – är hemligt kär i Yomi. Han skulle aldrig våga säga det, och han ger upp efter att Shizuma och Yomi blev tillsammans. Tadashi och Shizuma kommer inte så bra överrens eftersom dom har så olika åsikter, plus att båda gillar samma person, men det är Shizuma helt omedveten om. Tadashi är ganska lik Hitomi, både till utseendet och persoligheten. Båda är ganska lugn och lite oskuldsfulla av sig.

Hitomi - och Shizuma var bästa vänner innan de kom till ön. Efter att  Shizuma blivit bästavän med Nowaki känner sig Hitomi väldigt ensam. Hitomi och Shizuma brukade vara så nära varandra, och Hitomi börjar tro att Shizuma bara var med henne för att det inte fanns någon annan. Dock blir dom lite bättre vänner igen då Shizuma försvarar Hitomi i ett bråk mellan Hitomi och Nowaki. Nowaki tycket inte om Hitomi, eller snarare hennes personlighet. Han tycker hon är alldeles för blyg och bara klagar, vilket ledde till att han en dag började gräla med henne. Hitomi blev i det bråket väldigt sårad, men allt löste sig tillslut. Hitomi har inte någon riktigt nära vän, den närmaste är Tadashi eftersom dom är så lika. Hon tror även hon är ganska bra vän med Yoshihiro, men Yoshihiro råkar bara umgås med henne eftersom hon nästan alltid är nära Shizuma. Hitomi och Mitsuo brukar inte umgås bara med varandra, eftersom dom nästan inte har något gemensamt.

Yomi – är väldigt snäll och rolig. Hon och Shizma passar perfekt, vilket Yomi märkt redan från början. Yomi är vanligtvis ganska blyg men kan inte hålla tillbaka när hon är med Shizuma. Yomi började gilla Shizuma efter ett tag, men trodde aldrig Shizuma gillade henne – eftersom Shizuma verkade vara SÅ intresserad av Nowaki.

Suki gillar Shizuma, fast Shizuma tror Suki gillar Hitomi. Hon umgicks med Hitomi och Shizuma när dom gick i skolan. Hon gör sig lätt ovän med folk, vilket gör henne ganska utstött. Brukar oftas vara med Hitomi nu för tiden då Shizuma är med Nowaki och Yomi. Suki märker till slut att Shizuma och Yomi är tillsammans och då får hon mer hatiska känslor för Yomi. Suki bestämmer sig för att lämna ön (mot reglerna) efter att Shizuma verkar hata henne för att hon bråkat med Yomi.

Yoshihiro – är Mitsuo och Tadashis gamla kompis, som hamnade i ett annat lag/grupp på ön. Han brukar ofta komma och hälsa på trotts att det är en tävling och att han är med i ett av motståndarlagen. Han brukade umgås med Shizuma och Hitomi också, men inte lika mycket. Yoshihiro verkar ha ganska starka känslor för Shizuma, men det är lite oklart på vilket sätt. Shizuma däremot ser honom bara som en vän. Nowaki har lite svårt för Yoshihiro, han tycker mer eller mindre att Yoshihiro kan stanna i sitt lag och inte besvära.

Jäklar vad långt det blev... xD Hoppas någon orkar läsa i alla fall... > A <''
//Rima

10 kommentarer:

Anonym sa...

JAG KÄMPADE MIG IGENOM ALL TEXT!!! Faaast eftersom det var så många namn att komma ihåg blev jag lite förvirrad... Vadå är DU med, alltså som en karaktär? O.O
// Shin

Malin sa...

Väldigt intressant! :D Hoppas att du fortsätter att skriva på den här serien för jag vill läsa själva serien! :D

Austria sa...

Har du lagt till karaktärer?! Vem är Aki? och Kyung? Den tredje vet jag nog redan vem det är XD Han med det långa namnet...

Rima sa...

Haha såklart jag själv är med 8D Egoist jávisst hehe... ^^''

Austria sa...

svar: Men... Vem är den tredje då? Vem ska det föreställa? Eller är det en blandning av några o.o Eller så får du berätta på Söndag XD

Malin sa...

Vad bra! :) Skriv, skriv, skriv så jag får läsa snart! :D
Vem av dem är du då? Jag gissar på Shizuma faktiskt då hon verkar vara huvudkaraktären... Har jag rätt?

Rima sa...

Haha en så länge är det bara Oni (Austria) som har koll på allt haha... eftersom hon har varit med under alla gånger jag planerat ^^'' i skolan alltså... xD Men skaa berätta vilka alla är~ när jag har kommit lite längre på storyn ^^

Austria sa...

Hon är ett år yngre än Filip xD och så lik är hon väll ändå inte o.o

Malin sa...

SVAR: Haha, jag är bra på att gissa eller lista ut saker. ;) Sen är vi faktiskt kusiner så jag borde få rätt att veta allt först! ;D Haha.

På tal om pool så vore det sååå skönt med en egen pool nu! Tänk att ligga och plaska i den just nu (om man bortser från det mulna vädret) Det vore så skönt!

Malin sa...

SVAR: Jag förstår. Ja, jag har en idé som kanske kan bli en framtida bok om jag nu börjar utveckla den & jobba på den & framför allt börjar skriva på den. Just nu är det ju bara en idé som behöver bearbetas. Och Martin har förmodligen glömt bort den vid det här laget eftersom det var ett tag sen jag berättade om den & han har värre minne än vad jag har. :b

Så som du vill ha var ganska snyggt, om man nu passar i det d.v.s! Men det blir som du sa problem när man har lockigt hår, eller det blir rättare sagt jobbigt att behöva platta håret varje dag för att få till frisyren. Tips om kort/lockigt hår & frisyrer menar du? Tyvärr inte. Eftersom jag själv har rakt hår lägger jag bara frisyrer med rakt hår på minnet & det är ju också frisyrer med rakt hår som uppmärksammas i tidningar osv tyvärr... En page eller lång page skulle du kanske kunna klippa, men då skulle du också behöva platta håret varje dag så att det ser snyggt ut liksom. :/

Vart är alla människor då? :O Om jag hade pool så nära mig på sommaren hade jag bott där på varma dagar, haha.

Ja, man ser ju äldre ut med glasögon så det är självklart att jag ser yngre ut utan dem. Som att jag inte ser ung ut även med glasögon! Haha. Men jag klagar inte, jag kommer ju fortfarande se ung ut ju äldre jag blir & det kommer ju vara skönt! :D Då borde jag slippa få ålderskriser! (Även om jag redan fått det typ, haha) Haha, jag tycker inte du ser äldre ut än vad du är! Fast iofs skulle jag ändå inte kunna bedöma det även om du nu såg äldre ut eftersom jag alltid kommer se dig som yngre än mig & då kommer du automatiskt vara "liten" i mina ögon liksom. :b (Jag känner på mig att det här blev en lång kommentar så sorry för det!)

Rima Shin

Rima Shin
Bloggen handlar om; KPOP ♥

Stories

Stories
Rimas och Shins roll sida~ Private

Blog Archive

JongKey fans~ ♥

JongKey fans~ ♥
Our favorite SHINee couple JongHyun♥Key

We're fans of the OnTae couple♥

We're fans of the OnTae couple♥
Onew♥Taemin~

Blog Archive


Digidigideom Digidigideom

Digidigideom Digidigideom
Använder Blogger.