Visar inlägg med etikett Taeyang. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Taeyang. Visa alla inlägg
söndag 22 juli 2012
A-JAX (DSP boys~)
21:58
Just nu sitter jag och skriver med lila fingrar, då jag tidigare idag plockade blåbär~ Jag plockade väldigt mycket (ett helt durkslag fullt!) och det var liksom bara från ett litet ställe på tomten. Fick plötsligt för mig att börja plocka, trotts alla tusentals mosquitos! Fick ha värsta antimosquito munderingen på mig! (långaärmad och jeans...). Vet inte ens vad jag ska göra med alla bär haha! Får väl se till att baka något imorgon... ^^''
Jag har för någon dag sedan börjat pressa en grupp jag inte hade hört innan, nämligen A-JAX~ De debuterade detta år, och egentligen har det ingen ''unikt'' precis, men gillar dem ändå~ Den första låten jag hörde med dem var HOT GAME (Nicole från KARA är med i videon)
Gruppen består av sju medlemmar;
0:03 Sungmin (main vocalist)
0:05 Seungyeop (real maknae, sub vocalist)
0:06 Jaehyung (visual, sub vocalist)
0:07 Yunyong (leader vocalist)
0:08 Hyojun (lead dancer, sub vocalist)
0:11 Seungjin (visual maknae, main dancer, lead rapper)
0:15 Hyeongkon (leader,main rapper)
Jag har haft ganska svårt att hitta en favorit! Men efter att ha lärt mig alla namn, och lyssnat till vilka jag tycker sjunger bäst så har jag kommit fram till att jag gillar Sungmin och Hyojun bäst. Gillar dock Hyeongkon också, för att han rappar så bra~ Seungjin sjunger inte så mycket, men han dansar väldigt bra och har blått/grönt hår = en anledning för mig att gilla honom också haha!
Namnen och min åsikt, från vänster till höger~
Cool Seungyeop, Cute Seungjin, Hot body Hyeongkon, Pretty Jaehyung, Charming Yunyong, Sexy Hyojun och Awesome vocal Sungmin (han är tvilling by the way♥). Om jag kollar på Hyojun i deras första video One 4 U, kan jag inte undgå att tänka att han liknar lite Taeyang i ansiktet... Och Sungmin ser i Hot game lite ut som Onew... :D Nu ska jag bara hitta några pairings hehe♥
//Rima
Namnen och min åsikt, från vänster till höger~
Cool Seungyeop, Cute Seungjin, Hot body Hyeongkon, Pretty Jaehyung, Charming Yunyong, Sexy Hyojun och Awesome vocal Sungmin (han är tvilling by the way♥). Om jag kollar på Hyojun i deras första video One 4 U, kan jag inte undgå att tänka att han liknar lite Taeyang i ansiktet... Och Sungmin ser i Hot game lite ut som Onew... :D Nu ska jag bara hitta några pairings hehe♥
//Rima
Etiketter:
A-JAX,
Rima,
SHINee,
Taeyang
|
3
kommentarer
torsdag 6 januari 2011
Allkpop awards 2010 winners!
16:42
Hello~ Jag blev jätte glad när jag såg vilka som fick priserna. Jag tycker faktiskt att alla vinnarna var värdiga de pris dem fick. Fast jag är lite besviken på att f(x) inte fick något, fast det kanske inte är så konstigt dem kom bara ut med en låten på ett helt år. Amber och Krystal får satsa på att vinna ''story of the year'' priset 2011 haha!
//Rima
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Rima Shin
Bloggen handlar om; KPOP ♥
Blog Archive
Digidigideom Digidigideom
Använder Blogger.